De Huisartsenpraktijk is van maandag t/m vrijdag geopend van 8.00uur tot 17.00uur.
Het spreekuur van de huisarts, praktijkondersteuner of doktersassistente is uitsluitend op afspraak. Bij het maken van een afspraak zal de assistente u vragen naar de reden van uw komst. Ze is daartoe opgeleid en probeert op die manier een zo goed mogelijke inschatting te maken van uw klachten. De assistente is (net als de huisarts) verplicht om vertrouwelijk met uw informatie om te gaan.
Het is ook mogelijk om een telefonische afspraak te maken met uw huisarts of praktijkondersteuner.
18+ patiënten
Wij vinden het belangrijk dat patiënten die 18+ zijn zelf bellen voor een afspraak of vraag aan de assistente. Op deze manier kunnen wij een betere inschatting maken, u het beste helpen en gerichter plannen.
Een verpleegkundig specialist neemt bepaalde taken over van de huisarts. Melissa Soomers is binnen onze praktijk verpleegkundig specialist, zij combineert de verpleegkundige zorg met de medische zorg in de behandeling van lichamelijke en/of psychische klachten. Hierbij mag zij zelfstandig diagnoses stellen, deze behandelen en medicatie voorschrijven.
Het kan hiervoor voorkomen dat u voor bepaalde klachten bij de verpleegkundig specialist wordt ingepland. In kwetsbare of complexere situaties werkt zij nauw samen met de huisarts, praktijkondersteuner of andere zorgverleners.
Het komt helaas regelmatig voor dat een patiënt een afspraak maakt en vervolgens niet op het spreekuur verschijnt zonder af te bellen. Dit aantal is de laatste jaren sterk toegenomen.
Op tijd uw afspraak afzeggen betekent dat een andere patiënt in die tijd geholpen kan worden.
Door de toename van het aantal patiënten die niet verschijnen zonder afmelding zijn wij genoodzaakt om kosten in rekening te brengen indien u 3x niet verschijnt zonder tijdig bericht.
Mocht u meer tijd nodig hebben of wilt u meerdere klachten bespreken, dan verzoeken wij u dit door te geven aan de assistente.
Indien het voor u niet mogelijk is om naar de praktijk te komen kunt u voor 10.00 uur telefonisch een huisbezoek aanvragen bij de assistente.
Bij spoedgevallen mag u uiteraard ook na 10.00 uur bellen.
Een huisbezoek wordt afgelegd door een huisarts, de verpleegkundig specialist of praktijkondersteuner ouderenzorg.
Wij vragen u bij spoed altijd eerst telefonisch contact op te nemen met de huisartsenpraktijk (045-5452012, toets 1). De assistente stelt u een
aantal vragen en beoordeeld samen met de huisarts de ernst van uw
klacht.
Buiten kantoortijden kunt u contact opnemen met de Huisartsenpost te Heerlen.
Huisartsenpost Oostelijk Zuid-Limburg
Henri Dunantstraat 5
6419 PC Heerlen
T: 045-5778844
Weet u dat u veel medische zaken tegenwoordig online kunt regelen waar en wanneer u maar wilt? Dit bespaart u een telefonisch contact met onze huisartsenpraktijk.
Om online een afspraak te maken dient u in te loggen in het patiëntenportaal. U hebt hier DigiD voor nodig. Klik op de knop hieronder om in te loggen.
Wij zijn open voor nieuwe inschrijvingen. Vul het formulier volledig in. U ontvangt binnen 72 uur een bevestiging van onze praktijk per mail.
Heeft u nog verdere vragen? Dan kunt u een telefonische terugbelafspraak maken.
Neem hiervoor contact op met onze doktersassistente.
Weet u dat u veel medische zaken tegenwoordig online kunt regelen waar en wanneer u maar wilt? Dit bespaart u een telefonisch contact met onze huisartsenpraktijk.
Om de uitslag van uw recente (lab-) onderzoek te bekijken dient u in te loggen in het patiëntenportaal. U hebt hier DigiD voor nodig. Klik op de knop hieronder om in te loggen.
Via Mijn Medisch Dossier is het mogelijk om inzage in uw medisch dossier te verkrijgen. Het is mogelijk om inzicht te verkrijgen in onderstaande punten:
Weet u dat u veel medische zaken tegenwoordig online kunt regelen waar en wanneer u maar wilt? Dit bespaart u een telefonisch contact met onze huisartsenpraktijk.
Om uw een e-consult (een belangrijk minder dringend bericht) te versturen aan uw huisarts dient u in te loggen in het patiëntenportaal. U hebt hier DigiD voor nodig. Klik op de knop hieronder om in te loggen.
Bij minder dringende klachten kunt ons een e-Consult sturen. Onze praktijk beantwoord uw vraag dan meestal binnen 48h. Omdat u niet belt scheelt dit ons inkomende telefoontjes en helpt dit ons om drukte te spreiden.
Weet u dat u veel medische zaken tegenwoordig online kunt regelen waar en wanneer u maar wilt? Dit bespaart u een telefonisch contact met onze huisartsenpraktijk.
Om uw actuele medicatie te bekijken en te herhalen dient u in te loggen in het patiëntenportaal. U hebt hier DigiD voor nodig. Klik op de knop hieronder om in te loggen.
U kunt via deze website uw eigen chronisch actieve medicatie herhalen. Als u langere tijd één of meerdere medicijnen gebruikt, heeft de apotheek speciaal voor u een gratis service: zij zorgen ervoor dat uw medicijnen op een vooraf afgesproken tijdstip klaar staan.
Weet u dat u veel medische zaken tegenwoordig online kunt regelen waar en wanneer u maar wilt? Dit bespaart u een telefonisch contact met onze huisartsenpraktijk.
Zo kunt u uitslagen inzien, herhaalrecepten aanvragen of een vraag stellen aan uw huisarts. U kunt dit regelen op twee manieren: via de ‘patiëntenportaal’ op onze website of met de ‘Mijn Huisarts Online’ app.
Uw huisarts zet alle informatie over uw gezondheid in de computer. Dat heet een medisch dossier. De huisarts zet er bijvoorbeeld in welke ziektes u heeft, welke onderzoeken en behandelingen u heeft gehad en welke medicijnen u gebruikt. Zo staan uw medische gegevens allemaal bij elkaar.
Je (huis)arts en je apotheken kunnen hun computer aansluiten op het Landelijk Schakelpunt (LSP). Via het LSP kunnen ze jouw belangrijkste medische gegevens delen. Een andere zorgverlener kan die medische gegevens bekijken. In onderstaande video wordt kort uitgelegd hoe het LSP werkt als je op de huisartsenpost komt.